THE GREATEST CHALLENGE IN LIFE IS TO FIND SOMEONE WHO KNOWS ALL YOUR FLAWS, DIFFERENCES, AND MISTAKES AND YET STILL SEES THE BEST IN YOU.
Assalamualaikum! Welcome all! ^^v
ehem! peduli ape broken english :p

Nov 24, 2015

sabar

sabar.

itu paling indah.

pada mulanya aku pun macam tu. tengok orang lain ada itu ada ini, tapi aku tak. aku bukan dari kalangan keluarga yang mak ayah senang nak bagi anak dia macam macam. those days, nak apa apa, mintak je mak ayah. sekejap, kau dah boleh dapat phone baru. sekejap kau dah boleh dapat rm1000 buat belanja seminggu. aku? hell NO.

mak ayah treat aku macam mana diorang susah dulu. macam mana kau kena simpan duit, ikat perut, untuk beli barang barang yang kau nak. phone? camera? kereta? baju? even pergi jalan jalan, kalau nak ikut hati masing masing, memang kumpul duit sendiri.

percayalah. dengan sabar kau tu, dengan ape yang kau duk perati, ape orang tu dapat, ape orang tu beli, secara automatik kau akan ada satu usaha untuk dapatkan ape ape benda yang kau nak dengan duit kau sendiri. DUIT KAU SENDIRI.

masa tu baru kau rasa macam mana puas, macam mana leganya bila kau dapat sesuatu benda hasil titik peluh kau. paling penting, jangan membanding. apa yang berlaku ada hikmah masing masing. sekejap kita atas, sekejap kita bawah. sekejap kita bawah, sekejap kita atas. bersabarlah....

yang penting usaha. macam mana kau nak grab benda tu sampai kau dapat.



Like kalau Suka

No comments:

Post a Comment